Macallan expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Dawisknie
Actief lid
Actief lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 Dec 2022, 10:36

Re: Macallan expressies

Ongelezen berichtdoor Dawisknie » 31 Okt 2023, 17:12

Aiii..... net mijn geld in de nieuwe harmony gestopt. Maar anders had ik m zeker gekocht :P :P
0 x

Gebruikersavatar
Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 762
Lid geworden op: 22 Jan 2015, 22:00
Locatie: Noord-Brabant

Re: Macallan expressies

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 28 Nov 2023, 15:17

Meer mensen die een uitnodiging hebben gehad om een fles (of twee) ‘Macallan a night on earth the journey’ te mogen kopen?
0 x

Dawisknie
Actief lid
Actief lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 Dec 2022, 10:36

Re: Macallan expressies

Ongelezen berichtdoor Dawisknie » 28 Nov 2023, 17:41

Ruud2612 schreef:Meer mensen die een uitnodiging hebben gehad om een fles (of twee) ‘Macallan a night on earth the journey’ te mogen kopen?


Jep.. en besteld.
0 x

green-hornet
Senior
Senior
Berichten: 136
Lid geworden op: 12 Nov 2020, 16:52

Re: Macallan expressies

Ongelezen berichtdoor green-hornet » 30 Nov 2023, 19:41

Wat is een nette prijs voor deze fles?
0 x

Kl36
Actief lid
Actief lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 Jun 2020, 23:35

Re: Macallan expressies

Ongelezen berichtdoor Kl36 » 30 Nov 2023, 20:31

105 pond dus denk in Nederland 125 €
0 x

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2022
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Macallan expressies

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 30 Nov 2023, 21:06

Ik had deze fles een paar weken geleden in een BYOB tasting en hij viel vies tegen. Hij eindigde stijf onderaan :Cry.
2 x
Afbeelding

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 503
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: Macallan expressies

Ongelezen berichtdoor Koning » 19 Dec 2023, 10:41

Macallan heeft voor de travel retail een nieuwe op kleur gebaseerde range gelanceerd, de colour collection. Nu wél met leeftijdsaanduidingen, die gold/amber/sienna/ruby zorgde eerder voor veel ophef als nieuwe core range. Allemaal sherry seasoned oak, allemaal op 43% (alleen de 12 jarige op 40%). Zie bijvoorbeeld: https://whiskymag.com/articles/the-maca ... ollection/
Prijzen zijn natuurlijk bijzonder onaantrekkelijk, de 15 kostte op het Britse vliegveld waar ik was zeker 150 pond.
Waarom ik dit dan toch post: het viel me op dat de travel retail flessen van bijna alle merken weer leeftijdsaanduidingen hebben, terwijl dit segment eerder de katalysator van de stortvloed aan NAS-bottelingen was. Nu is dus ook Macallan ervan afgestapt, dat buiten ons selecte gezelschap van whiskynerds nog steeds een grootse reputatie heeft. NAS is dood, hoera!
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2480
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Macallan expressies

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 19 Dec 2023, 11:57

Koning schreef:NAS is dood, hoera!


Deels blij, maar zou dit dan ook het einde betekenen van fijne series zoals de Corryvreckan en Uigeadail?!? Mag het (wat dat betreft) niet hopen ;-)
1 x
Afbeelding

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 503
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: Macallan expressies

Ongelezen berichtdoor Koning » 19 Dec 2023, 16:12

Fat Bastard! schreef:
Koning schreef:NAS is dood, hoera!


Deels blij, maar zou dit dan ook het einde betekenen van fijne series zoals de Corryvreckan en Uigeadail?!? Mag het (wat dat betreft) niet hopen ;-)

Die bottelingen zijn inmiddels klassiekers en waren dat al voordat de NAS-sluizen open gingen, die zie ik niet verdwijnen. Maar zelfs Ardbeg heeft de laatste tijd verschillende nieuwe expressies mét leeftijdsaanduiding geïntroduceerd,
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Macallan expressies

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 19 Dec 2023, 18:19

Koning schreef:NAS is dood, hoera!


Ik mag het niet hopen! Liever een goede NAS als de Aberlour A’Bunahd of Ardbeg Uigedail als een matige AS.

Over NAS kan en mag iedereen een mening hebben, maar misleidend is het zeker niet!
Koning schreef:Maar zelfs Ardbeg heeft de laatste tijd verschillende nieuwe expressies mét leeftijdsaanduiding geïntroduceerd

Ja. Jammer genoeg halen die het niet op P-Q tegen die NAS Corry en Oogie…. :lol:
Recent de Ardbeg 19 gelukkig als sample gehad, dat is toch bedroevend qua niveau? Dooie vaten mix, je proeft de granigheid er doorheen.
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Petrovitski
Senior
Senior
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 Sep 2016, 19:28
Locatie: Arnhem

Re: Macallan expressies

Ongelezen berichtdoor Petrovitski » 28 Dec 2023, 10:58

Fat Bastard! schreef:
Koning schreef:NAS is dood, hoera!


Deels blij, maar zou dit dan ook het einde betekenen van fijne series zoals de Corryvreckan en Uigeadail?!? Mag het (wat dat betreft) niet hopen ;-)



Ik denk dan aan de airigh nam beist van vroeger die wel een age statement had. Iets dergelijks zou Ardbeg ook kunnen doen met hun NAS bottelingen.
Of zoals Bruichladdich via hun website inzichtelijk maken wat erin zit. Dan kun je bijvoorbeeld laten zien welk percentage van de whisky 3 jaar oud is en welk percentage ouder.
Ik denk wel dat als ze hun NAS flessen met leeftijdsaanduiding zouden uitbrengen, bijvoorbeeld 15 jaar, en ook op vatsterkte houden, de prijzen omhoog zouden schieten. En dat terwijl deze flessen nu relatief betaalbaar zijn.
1 x
Afbeelding

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 708
Lid geworden op: 21 Jun 2012, 16:39
Locatie: Twente

Re: Macallan expressies

Ongelezen berichtdoor Paulini » 23 Jan 2024, 13:06

Freezeroz schreef:Ik had deze fles een paar weken geleden in een BYOB tasting en hij viel vies tegen. Hij eindigde stijf onderaan :Cry.


Afhankelijk van de lineup hoeft dat niets te betekenen ;)
Had je de nina sum uitvoering? Die moet wel een stuk beter zijn dan de eerdere releases.
0 x

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2022
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Macallan expressies

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 23 Jan 2024, 15:03

Paulini schreef:
Freezeroz schreef:Ik had deze fles een paar weken geleden in een BYOB tasting en hij viel vies tegen. Hij eindigde stijf onderaan :Cry.


Afhankelijk van de lineup hoeft dat niets te betekenen ;)
Had je de nina sum uitvoering? Die moet wel een stuk beter zijn dan de eerdere releases.


Ik had inderdaad wel even een foto of line-up bij mijn comment kunnen plaatsen ja, bij deze :hoedaf.
De Macallan was die avond de duurste fles, maar scoorde 'afgetekend' de minste punten.

Bij deze de line-up van die avond.
BYOB 3-11-23.jpg
BYOB 3-11-23.jpg (179.73 KiB) 202 keer bekeken
2 x
Afbeelding

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 708
Lid geworden op: 21 Jun 2012, 16:39
Locatie: Twente

Re: Macallan expressies

Ongelezen berichtdoor Paulini » 23 Jan 2024, 22:57

Freezeroz schreef:
Paulini schreef:
Freezeroz schreef:Ik had deze fles een paar weken geleden in een BYOB tasting en hij viel vies tegen. Hij eindigde stijf onderaan :Cry.


Afhankelijk van de lineup hoeft dat niets te betekenen ;)
Had je de nina sum uitvoering? Die moet wel een stuk beter zijn dan de eerdere releases.


Ik had inderdaad wel even een foto of line-up bij mijn comment kunnen plaatsen ja, bij deze :hoedaf.
De Macallan was die avond de duurste fles, maar scoorde 'afgetekend' de minste punten.

Bij deze de line-up van die avond.
BYOB 3-11-23.jpg


Thnx! Helft vd lineup opgeteld kost die mac :HitHead (beetje overdreven natuurlijk) Lijkt me niet de 2023 uitvoering te zijn trouwns, die moet een stuk beter zijn hoor ik, maar hoe dan ook; mac is (te duur) voor wat je krijgt. Helaas moet ik dat wel bevestigen. Maarrr; het kan zo mooi zijn :nat
1 x


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten