The GlenAllachie Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 1171
Lid geworden op: 11 Nov 2015, 11:47
Contact:

Re: The GlenAllachie Expressies

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 31 Mar 2022, 15:30

Cask1988 schreef:
Cor - Vinabc schreef:Batch 7 is net uit van de Glenallachie 10 cask strength. Moet zeggen dat ie redelijk stilletjes gebracht is, hoor er nog niet veel over, waar men elkaar de hersens insloeg bij de vorige. Nu is dhr. Walker een slimme zakenman, dus hij maakt er steeds meer flessen van. Deze keer een oplage van 66.000 flessen.

Thanks for the heads up! Ultra limited edition very rare and exclusive dus… Wees er snel bij mensen :bigsmile


Op een of andere manier proef ik daar toch wat sarcasme in..... ;) Maar op de doos en fles kan ik zo snel de termen niet terug vinden.
2 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3980
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: The GlenAllachie Expressies

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 31 Mar 2022, 16:50

Cor - Vinabc schreef:...Op een of andere manier proef ik daar toch wat sarcasme in..... ;)
Dat ontgaat mij nu weer helemaal. :bigsmile
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 803
Lid geworden op: 21 Aug 2016, 16:00
Locatie: Omgeving Amersfoort

Re: The GlenAllachie Expressies

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 31 Mar 2022, 16:52

Cask1988 schreef:
Cor - Vinabc schreef:Batch 7 is net uit van de Glenallachie 10 cask strength. Moet zeggen dat ie redelijk stilletjes gebracht is, hoor er nog niet veel over, waar men elkaar de hersens insloeg bij de vorige. Nu is dhr. Walker een slimme zakenman, dus hij maakt er steeds meer flessen van. Deze keer een oplage van 66.000 flessen.

Thanks for the heads up! Ultra limited edition very rare and exclusive dus… Wees er snel bij mensen :bigsmile


Al onderweg voordat ik te laat ben.
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

green-hornet
Senior
Senior
Berichten: 136
Lid geworden op: 12 Nov 2020, 16:52

Re: The GlenAllachie Expressies

Ongelezen berichtdoor green-hornet » 31 Mar 2022, 16:59

Die prijzen stijgen ook elk jaar, batch 5 nog voor €55 .... 7 nu voor €80
0 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: The GlenAllachie Expressies

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 31 Mar 2022, 18:27

Cor - Vinabc schreef:
Cask1988 schreef:
Cor - Vinabc schreef:Batch 7 is net uit van de Glenallachie 10 cask strength. Moet zeggen dat ie redelijk stilletjes gebracht is, hoor er nog niet veel over, waar men elkaar de hersens insloeg bij de vorige. Nu is dhr. Walker een slimme zakenman, dus hij maakt er steeds meer flessen van. Deze keer een oplage van 66.000 flessen.

Thanks for the heads up! Ultra limited edition very rare and exclusive dus… Wees er snel bij mensen :bigsmile


Op een of andere manier proef ik daar toch wat sarcasme in..... ;) Maar op de doos en fles kan ik zo snel de termen niet terug vinden.

:P Overigens wel goed dat die termen niet op de doos gegooid worden. Zonde van de inkt :bigsmile
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: The GlenAllachie Expressies

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 31 Mar 2022, 18:30

Reichenbach schreef:
Cor - Vinabc schreef:...Op een of andere manier proef ik daar toch wat sarcasme in..... ;)
Dat ontgaat mij nu weer helemaal. :bigsmile

Oh nou speciaal voor jou Richard om duidelijkheid te scheppen! Het was wel sarcasme…..



















…Of toch niet?

Afbeelding
1 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3980
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: The GlenAllachie Expressies

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 31 Mar 2022, 18:36

Het zou ook cynisme of ironie kunnen zijn.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 803
Lid geworden op: 21 Aug 2016, 16:00
Locatie: Omgeving Amersfoort

Re: The GlenAllachie Expressies

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 31 Mar 2022, 19:21

Erik1908 schreef:
Cask1988 schreef:
Cor - Vinabc schreef:Batch 7 is net uit van de Glenallachie 10 cask strength. Moet zeggen dat ie redelijk stilletjes gebracht is, hoor er nog niet veel over, waar men elkaar de hersens insloeg bij de vorige. Nu is dhr. Walker een slimme zakenman, dus hij maakt er steeds meer flessen van. Deze keer een oplage van 66.000 flessen.

Thanks for the heads up! Ultra limited edition very rare and exclusive dus… Wees er snel bij mensen :bigsmile


Al onderweg voordat ik te laat ben.


Damn. Te laat. Laatste 7 pallets waren net verscheept naar China en Singapore.
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 1171
Lid geworden op: 11 Nov 2015, 11:47
Contact:

Re: The GlenAllachie Expressies

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 31 Mar 2022, 21:01

Echt een bloedhekel aan dit soort cynische/sarcastische grappen. Voel me niet serieus genomen behandeld :boos

Maar zonder dollen; wel bijzonder hoe dat werkt. Maak er 25.000 en er ontstaat gekte. Toen kon men er niet/minder goed een bemachtigen. En blijkbaar triggert dat. Nu 2 batches verder maken ze er 66000 en is er geen gekte, integendeel. Je hoort er weinig over, minder interesse, geen geflipper, etc. Zou dat ook gebeuren als ze 70.000 flessen Local Barley bottelen?
6 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2480
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: The GlenAllachie Expressies

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 31 Mar 2022, 22:39

Zou mooi zijn Cor, zou mooi zijn. Maar vrees het ergste,
0 x
Afbeelding

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 605
Lid geworden op: 27 Dec 2015, 21:56

Re: The GlenAllachie Expressies

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 01 Apr 2022, 11:31

Cor - Vinabc schreef:Echt een bloedhekel aan dit soort cynische/sarcastische grappen. Voel me niet serieus genomen behandeld :boos

Maar zonder dollen; wel bijzonder hoe dat werkt. Maak er 25.000 en er ontstaat gekte. Toen kon men er niet/minder goed een bemachtigen. En blijkbaar triggert dat. Nu 2 batches verder maken ze er 66000 en is er geen gekte, integendeel. Je hoort er weinig over, minder interesse, geen geflipper, etc. Zou dat ook gebeuren als ze 70.000 flessen Local Barley bottelen?


He bah, moet ik die lekkere 10y/o nu opdrinken dan?
0 x

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2480
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: The GlenAllachie Expressies

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 17 Mei 2022, 11:39

In honour of Master Distiller Billy Walker’s illustrious 50-year spell in the whisky industry, we are thrilled to announce a trilogy of Single Malts; The GlenAllachie Past, Present and Future Series. Each release will represent a key milestone in Billy’s acclaimed career.
The first instalment, released today, is a fully sherry matured 16-year-old crafted from a combination of nine 2005 vintage Spanish Sherry butts. Exuding Sherry-matured sophistication with indulgent notes of rich mocha, glazed figs and sweet spices, this mahogany malt is truly the “archetypal Billy Walker style”.
The sentimental limited-edition release of only 4,000 bottles is proudly presented at cask strength of 51.7% ABV, natural colour and without chill filtration for maximum enjoyment.
100% Sherry, 100% Billy


Adviesprijs: £225,- :HitHead
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2480
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: The GlenAllachie Expressies

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 26 Jul 2022, 11:13

En nummer twee in de reeks: the GlenAllachie Billy Walker 50th Anniversary Present Edition:

Mizunara Virgin Oak 16yo, 48% 'slechts' 2900 flesjes wereldwijd met een adviesprijs van £280 (Japans eiken hè ;) )

GA.jpeg
GA.jpeg (186.62 KiB) 1024 keer bekeken


Dus na 'the Past' en nu 'the Present' komt later dit jaar nog 'the Future'......gokje wat die qua prijs gaat doen?
1 x
Afbeelding

Hubert
Senior
Senior
Berichten: 264
Lid geworden op: 23 Mei 2020, 15:58
Locatie: Den Haag

Re: The GlenAllachie Expressies

Ongelezen berichtdoor Hubert » 26 Jul 2022, 16:41

Fat Bastard! schreef:Mizunara Virgin Oak 16yo, 48% 'slechts' 2900 flesjes wereldwijd met een adviesprijs van £280 (Japans eiken hè ;) )


Japans eiken kan niet tippen aan twents eiken hoor :bigsmile
3 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3980
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: The GlenAllachie Expressies

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 26 Jul 2022, 16:49

Hubert schreef:Japans eiken kan niet tippen aan twents eiken hoor :bigsmile
Hier vragen ze dan ook maar een schijntje voor. Als het drie jaar in Twentse eiken had gezeten hadden ze een veelvoud kunnen vragen.

Misschien een tip voor de derde batch? Het is uiteindelijk "the Future".
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten