Ben Nevis expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Nikola
Senior
Senior
Berichten: 361
Lid geworden op: 24 Jul 2020, 09:44

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor Nikola » 09 Sep 2021, 17:01

GreatBobski schreef:In 2018 op reis in Schotland geweest en toen ook Ben Nevis gebied bezocht. Wat een prachtige omgeving daar.
Paar maanden terug, op tip van een buurman, nog een 10 Year Old Batch 1 uit 2018 kunnen kopen. Een handgenummerde fles ook nog eens (1 van de 9000).

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 0-year-old

Ik vermoed dat die nog wel een leuke waardestijging kan krijgen de komende jaren :)
Vind het nu in ieder geval zonde om ‘m al open te maken.



Mocht je het open maken , dan hou ik mee aanbevolen voor een sample :hoedaf
0 x

GreatBobski
Actief lid
Actief lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 28 Jul 2021, 16:17

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor GreatBobski » 09 Sep 2021, 19:50

Nikola schreef:
GreatBobski schreef:In 2018 op reis in Schotland geweest en toen ook Ben Nevis gebied bezocht. Wat een prachtige omgeving daar.
Paar maanden terug, op tip van een buurman, nog een 10 Year Old Batch 1 uit 2018 kunnen kopen. Een handgenummerde fles ook nog eens (1 van de 9000).

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 0-year-old

Ik vermoed dat die nog wel een leuke waardestijging kan krijgen de komende jaren :)
Vind het nu in ieder geval zonde om ‘m al open te maken.



Mocht je het open maken , dan hou ik mee aanbevolen voor een sample :hoedaf


Nice, ik zal aan je denken!
De buurman die me de tip gaf heeft 'm volgens mij ook open staan, dus het zou kunnen dat ik 'm kan proberen binnenkort. Ik zal laten weten hier hoe hij smaakt :D
1 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3980
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 23 Mei 2022, 22:45

Blijkbaar geen onverdeeld genoegen:


Valt me wel op dat Ralfy zijn principe om niet lager dan 80 te scoren heeft verlaten. Het zal zijn om een statement te maken, maar ik weet niet of hij dat zou moeten doen.

Moet je altijd de scores van Ralfy met de nodige reserve bekijken. Waardering voor subjectieve eigenschappen hebben ook wel de nodige invloed op de uiteindelijke waardering.

Discussie over Ralfy verplaatst naar:
Ralfy
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Hans1971
Actief lid
Actief lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 Mar 2015, 21:34
Locatie: Kortenhoef

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor Hans1971 » 22 Feb 2024, 19:01

Vandaag deze Ben Nevis https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/228263/ben-nevis-1997-evwc een tweede kans gegeven.
Enige maanden geleden geopend en geproefd met de MAQ'ers (Peter, Jake en Martijn). Viel toen tegen in een line-up met meerdere prachtige BN'en en Mortlachs.
Vandaag de whisky de tijd gegeven die ze verdient. Twee volle puntjes gestegen in de beoordeling (89p).
6 x

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 Sep 2012, 15:02
Locatie: omgeving Breda

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor Roland... » 22 Feb 2024, 19:09

Hans1971 schreef:Vandaag deze Ben Nevis https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/228263/ben-nevis-1997-evwc een tweede kans gegeven.
Enige maanden geleden geopend en geproefd met de MAQ'ers (Peter, Jake en Martijn). Viel toen tegen in een line-up met meerdere prachtige BN'en en Mortlachs.
Vandaag de whisky de tijd gegeven die ze verdient. Twee volle puntjes gestegen in de beoordeling (89p).


Wat tijd extra kan gelukkig veel doen voor ‘n whisky! :goedgedaan
Ennnûh MAQ’ers??! Wat zijn dat?
0 x
Afbeelding

Hans1971
Actief lid
Actief lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 Mar 2015, 21:34
Locatie: Kortenhoef

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor Hans1971 » 23 Feb 2024, 11:03

Wat tijd extra kan gelukkig veel doen voor ‘n whisky! :goedgedaan
Ennnûh MAQ’ers??! Wat zijn dat?


MAQ staat voor Mortlach Appreciation Quartet, vier maffe gasten die mooie (oude) Mortlachs en later ook Ben Nevissen opkochten en openmaakten en verdeelden... :D
5 x


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten