Kilchoman expressies en releases

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Gebruikersavatar
Smede77
Actief lid
Actief lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 Jan 2023, 18:09
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor Smede77 » 05 Jul 2023, 21:33

:gnif Islay is wel iets subtieler André :D ;) kilchomam zou wel een mond vol zijn om dan nog een beetje on topic te blijven :lekker
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2480
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 25 Jul 2023, 14:26

Gall&Gall zet er vaart onder met het opnieuw uitbrengen van een private cask botteling, deze keer is het een 9 jaar oude met Calvados finish.

Slechts één fles per klant, dus nadat ik gister er één besteld heb voor iemand anders heb ik vandaag ook nog maar één voor mezelf besteld :P
Grappig hoe zo'n G&G werkt, 2 flessen tegelijk bestellen kon dus niet, maar gister 1 en vandaag weer 1 wel :roll: :lol:
5 x
Afbeelding

green-hornet
Senior
Senior
Berichten: 136
Lid geworden op: 12 Nov 2020, 16:52

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor green-hornet » 26 Jul 2023, 22:55

Heb hem ook besteld, na de cognac en fino sherry :bigsmile
0 x

JoachimV10
Senior
Senior
Berichten: 376
Lid geworden op: 13 Okt 2020, 10:03
Locatie: België

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 02 Mei 2024, 14:47

Kilchoman is terug bezig aan een Tour door Europa, waar ze hun nieuwe batch strength voorstellen.
Komen hier op een dik half uurtje rijden van, dus ik heb een plaatsje gereserveerd.

Ben wel fan van hun 100% Islay en Loch Gorm, hun andere 'specialere' releases vind is meestal vrij duur voor wat het is.
0 x
Afbeelding
(open flessen)

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1627
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 02 Mei 2024, 18:28

Fat Bastard! schreef:Gall&Gall zet er vaart onder met het opnieuw uitbrengen van een private cask botteling, deze keer is het een 9 jaar oude met Calvados finish.

Slechts één fles per klant, dus nadat ik gister er één besteld heb voor iemand anders heb ik vandaag ook nog maar één voor mezelf besteld :P
Grappig hoe zo'n G&G werkt, 2 flessen tegelijk bestellen kon dus niet, maar gister 1 en vandaag weer 1 wel :roll: :lol:


Verklaart wel die 79 cent 'extra' per fles. Bij een op de zoveel klanten moeten ze nu meerdere keren verpakken en verzenden ipv alles gelijktijdig. :gnif
1 x

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3203
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor defeatless » 03 Mei 2024, 11:03

JoachimV10 schreef:Kilchoman is terug bezig aan een Tour door Europa, waar ze hun nieuwe batch strength voorstellen.
Komen hier op een dik half uurtje rijden van, dus ik heb een plaatsje gereserveerd.

Ben wel fan van hun 100% Islay en Loch Gorm, hun andere 'specialere' releases vind is meestal vrij duur voor wat het is.


Zeker doen, ik heb ze bij Woudenberg ook een keer meegemaakt, stonden ze buiten op het pleintje met hun Landrover en aanhanger.
Leuke lui en echt niet gierig.
Bij het whiskyevent vorig jaar waren ze er ook met een mini-tasting, die heb ik overgeslagen maar mijn mede festivalgangers deden deze wel. In een half uurtje 6 halve drams.... :bigsmile.
3 x

Gebruikersavatar
J23
Senior
Senior
Berichten: 167
Lid geworden op: 31 Jul 2016, 11:32
Locatie: Zaanstad

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor J23 » 08 Mei 2024, 15:47

Jammer dat ze met de tour niet echt in de buurt van Amsterdam e.o. komen. Meen me te herinneren dat vorig jaar Slijterij Vonk (Zaandam) een tussenstop was.
0 x

fritsk
Senior
Senior
Berichten: 177
Lid geworden op: 27 Mar 2020, 20:19

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor fritsk » 11 Mei 2024, 14:18

Ga morgen in Pijnacker naar de tour. Ben benieuwd.
Heb zonet al wel de tour editie opgehaald.
Het schijnt volgens B&T zo te zijn dat dit dezelfde whisky is als de standaard batch strength. Die heb ik dus laten staan.
Als dit echt zo is en het alleen een ander etiket is heeft Kilchoman hier wel een kans gemist.
0 x

JoachimV10
Senior
Senior
Berichten: 376
Lid geworden op: 13 Okt 2020, 10:03
Locatie: België

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 11 Mei 2024, 14:21

fritsk schreef:Ga morgen in Pijnacker naar de tour. Ben benieuwd.
Heb zonet al wel de tour editie opgehaald.
Het schijnt volgens B&T zo te zijn dat dit dezelfde whisky is als de standaard batch strength. Die heb ik dus laten staan.
Als dit echt zo is en het alleen een ander etiket is heeft Kilchoman hier wel een kans gemist.

Ja is inderdaad helemaal dezelfde whisky, alleen betaal je op sommige plaatsen 10 euro extra voor het etiket met tour 2024 op..
0 x
Afbeelding
(open flessen)

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2480
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 12 Mei 2024, 18:08

Vorige week in de distillery deze shop exclusive geproefd. De £230 die ze hier voor vragen absoluut niet waard (volgens mij). Vond deze een beetje vlak en bijna geen rook in te ontdekken.

Toevallig werd er tijdens onze tour een nieuwe shop exclusive op de schappen geplaatst een STR Red Wine van 5yo (nog niet op WB, heb hem aangemeld) en deze werd wel mooi bevonden en aangeschaft.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 623
Lid geworden op: 02 Jan 2018, 12:51
Locatie: Gent

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor Casketje » 12 Mei 2024, 21:47

Gatverdamme zeg - dat is zo maar even licht omgerekend een kleine €275 voor een 16 jarige. :HitHead

De jongens komen vrijdagnamiddag in m'n kameraad z'n shop - hoewel het m'n smaakprofiel niet echt is toch even proberen om langs te gaan want ik had ze vorig jaar ook gemist. Blijkbaar toch redelijk wat animo voor de komst want er zijn er een 40-tal "ingeschreven", en dat op een werkennamiddag.
0 x


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Roland... en 11 gasten