Recent in "Caperdonich (1972)"
totalatool schreef:Helaas, toen ik bij de betreffende winkel binnenliep kwam ik tot de ontdekking dat hun online prijslijst al anderhalf jaar niet meer bijgewerkt bleek. Ik heb dus helaas niet eens voor het dilemma gestaan...
Een van velen. Deze komt uit Gezocht: macallan 10jaar cask strenght 1L.
WhiteMonkey schreef:Je zou eens kunnen bellen naar de Bierwinkel in Leiden (bierwinkel-leiden.nl). Bij hun prijslijsten staat er nog een Macallan 10 yo cask strenght dus je zou kunnen vragen of die nog beschikbaar is.
[Het feit dat hij in de prijslijst staat is er helaas geen garantie voor - want de Caol Ila Moch die wel nog in de prijslijst staat is niet meer beschikbaar]
In het verlengde van Whisky prijzen, woekerprijzen, prijsbeleid en prijsontwikkeling liep ik bij de voorbereiding voor VBT-2 wel op een heel onprettige manier aan tegen dit fenomeen.
Overigens een fenomeen dat de meeste importeurs, slijters en webshops die zich er aan schuldig maken wel heel makkelijk wegwuiven als de gewoonste zaak van de wereld.
Ik was op zoek naar een Brora, of eigenlijk 3 flessen van één Brora expressie.
We weten dat ze schaars en duur zijn dus in dit geval zocht ik niet zozeer naar bottelingen met een score van 90 of meer maar naar een (voor het doel betaalbare) expressie van ± €150.
En dat viel eigenlijk niet tegen. Ik vond zoiets, met behoorlijke prijsverschillen, in zeker 10 Nederlandse en enkele Belgische webshops of in lijsten op websites. Ook nog wel enkele expressies in andere landen maar NL en BE hadden primair mijn belangstelling. Hadden, want misschien moet ik die (goede) gewoonte gaan herzien
Van de eerste tien winkels kon er één ook echt één fles leveren
Vaak staat het aanbod in lijsten die dus volslagen onbetrouwbaar zijn.
Maar ik heb ook een paar vrij nieuwe webshops bezocht waar ik én kon bestellen (in het winkelmandje doen) én kon betalen. Na 2 weken werd ik gebeld: "Helaas meneer de site is niet actueel ... erg moeilijk bij te houden als er in de winkel wat verkocht is. Ik zal het geld zo snel mogelijk terugstorten".....
Voortaan toch voor de zekerheid maar even mailen of bellen. En ja hoor: Neen die hebben we niet meer... sorry... Los van het sorry kan ik zeggen dat de flessen er vorige week nog steeds op stonden !
Bij elke webshop waar dit gebeurt zou je over de rooie gaan maar bij whisky-winkels is het opeens heel normaal. Dat vinden de betrokkenen ook.
In een geval was het zelfs zo dat mijn vraag of ze er 3 konden leveren een eye-opener bleek omdat het exemplaar dat ze aanboden een interessante prijs had kreeg ik te horen dat ze er maar één hadden. Toen ik aangaf die dan te willen hebben (een uur later) was die "toevallig" net verkocht was. Ja ja, ik ken dat soort toeval
Maar punt is dat ik deze idiote praktijk aan de kaak wil stellen.
In van Zuylen - vooreenmooiglas.nl - whiskyvanzuylen.nl heb ik al eens mijn beklag gedaan over het wel hebben staan van whiskies/prijzen uit het verleden, zoals:
Piet schreef:Afgelopen dagen toch wel wat geïrriteerd geraakt door de webshop van van Zuylen
Misschien is het sommigen van jullie al opgevallen maar ik ben op zoek.
En wat ik ook zoek (via Google) ik kom bijna altijd als een van de eerste op deze site (complementen voor de webmaster).
Eureka gevonden denk je dan![]()
Niet dus, althans de gezochte whisky staat er wel, en is zelfs bijna altijd in de aanbieding (tientje of zo minder b.v. € 135,95 (van € 145,95) ).... maar ergernis alom, de bestel-knopblijkt dan te ontbreken en in plaats daarvan staat er niet leverbaar / not available. Het klopt wel maar toch
In mijn zoektocht van de afgelopen dagen ben ik daar vele tientallen keren geweest en in pak weg 96% van de gevallen ontbreekt dan die knop ... en daar word ik helemaal niet vrolijk van, zelfs niet met een dram of twee op
Het bovenstaande is iets waarover je nog kunt discussiëren. De praktijk waar ik nu wel heel hard tegenop liep is wat mij betreft eigenlijk onacceptabel. Ik vraag me trouwens af of het ondanks de kleine lettertjes, juridisch correct is

P.s. Ik ben er inmiddels achter dat een deel van het probleem blijkt te liggen bij de importeur(s). De lijsten daar kloppen óók niet en deze shops nemen domweg die lijsten over en gaan pas bestellen als er een bestelling komt. Dus niets op voorraad. En als je dan een importeur hebt met dezelfde instelling (en ik heb er contact mee gehad) dat het allemaal niet zo nauw komt,.......
Sommige van de in augustus benaderde shops hebben nu nog steeds niet geantwoord....

blijkt dan te ontbreken en in plaats daarvan staat er