Even voorstellen :)

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
luitje293
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 Jan 2024, 14:05

Even voorstellen :)

Ongelezen berichtdoor luitje293 » 10 Jan 2024, 14:13

Hoi iedereen,

Mijn naam is Jenna, ik ben 32 jaar. Ik ben zelf niet een grote liefhebber van whisky, maar lust het wel :)

Mijn vader die is over een maandje jarig, en hij is een hele grote liefhebber. HIj heeft paar japanse exemplaren al, en voor zijn verjaardag wil ik hem een whisky geven. Het liefst bestel ik het, maar ik kan weet niet wat ik zou moeten halen voor hem. Prijs is niet een probleem, zolang het maar niet meer dan 200 euro is :bigsmile

Anyway, ik heb op https://www.casanumber7.be/ en https://www.club-whisky.nl/ gekeken maar ik weet echt totaal niet wat ik moet kiezen :Cry

Zou iemand me kunnen helpen? :cry:

Alvast bedankt
2 x

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2015
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Even voorstellen :)

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 10 Jan 2024, 14:43

Hallo Jenna,

Voor dat bedrag kan je veel lekkers krijgen. Maar zonder iets meer info is het vrij lastig om voor dat bedrag een bij je vader passend kado te adviseren.
Een foto van zijn bar of verzameling zou al erg helpen.
Antwoord op de volgende vragen ook.

Drinkt hij liefst whisky op vat sterkte of afgewaterd?
Heeft peat of juist ongerookt zijn voorkeur.
Drinkt hij liefst IB of OB?

Als ik zelf 200€ aan een kado zou mogen besteden, zou ik dat liever doen door 2 à 3 flessen te kopen.
Wat je ook kan doen, is iemand hier op het forum zoeken die een mooi sample pakket voor je vader kan maken. Dat zijn flesjes van (meestal) 3cl gevuld door iemand vanuit zijn privé collectie. Op die manier kan je je vader voor een mooi prijsje diverse mooie whiskies laten proeven.
Voor 200€ kan je hier zo een pakket krijgen met (uiteraard afhankelijk van de kwaliteit en leeftijd) rond de 50 à 60 proefflesjes.

Mvg Roelof :hoedaf
2 x
Afbeelding

luitje293
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 Jan 2024, 14:05

Re: Even voorstellen :)

Ongelezen berichtdoor luitje293 » 10 Jan 2024, 15:07

Freezeroz schreef:Hallo Jenna,

Voor dat bedrag kan je veel lekkers krijgen. Maar zonder iets meer info is het vrij lastig om voor dat bedrag een bij je vader passend kado te adviseren.
Een foto van zijn bar of verzameling zou al erg helpen.
Antwoord op de volgende vragen ook.

Drinkt hij liefst whisky op vat sterkte of afgewaterd?
Heeft peat of juist ongerookt zijn voorkeur.
Drinkt hij liefst IB of OB?

Als ik zelf 200€ aan een kado zou mogen besteden, zou ik dat liever doen door 2 à 3 flessen te kopen.
Wat je ook kan doen, is iemand hier op het forum zoeken die een mooi sample pakket voor je vader kan maken. Dat zijn flesjes van (meestal) 3cl gevuld door iemand vanuit zijn privé collectie. Op die manier kan je je vader voor een mooi prijsje diverse mooie whiskies laten proeven.
Voor 200€ kan je hier zo een pakket krijgen met (uiteraard afhankelijk van de kwaliteit en leeftijd) rond de 50 à 60 proefflesjes.

Mvg Roelof :hoedaf



Bedankt voor je reactie Roelof,

Enige wat ik van weet is dat hij geen ijs bij zijn whisky doet :?

Maar dan ga ik even kijken voor de sampling pakketen die je had aangegeven :D
0 x

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2015
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Even voorstellen :)

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 10 Jan 2024, 21:04

Ik heb je een PB gestuurd om je te helpen het juiste pakket voor je vader te vinden.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3971
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Even voorstellen :)

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 10 Jan 2024, 23:19

Je zou ook als cadeau samen met hem een dagje uit kunnen gaan met een bezoek aan een serieuze slijter waar ze ook wat flessen open hebben staan om te proeven. En daar dan een mooie fles uit te zoeken. Ben jij de Bob.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Even voorstellen :)

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 11 Jan 2024, 17:49

Reichenbach schreef:Je zou ook als cadeau samen met hem een dagje uit kunnen gaan met een bezoek aan een serieuze slijter waar ze ook wat flessen open hebben staan om te proeven. En daar dan een mooie fles uit te zoeken. Ben jij de Bob.

Schot in de roos! Zit er ook nog een stukje beleving bij. Onbetaalbaar
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2474
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Even voorstellen :)

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 12 Jan 2024, 15:48

Cask1988 schreef:
Reichenbach schreef:Je zou ook als cadeau samen met hem een dagje uit kunnen gaan met een bezoek aan een serieuze slijter waar ze ook wat flessen open hebben staan om te proeven. En daar dan een mooie fles uit te zoeken. Ben jij de Bob.

Schot in de roos! Zit er ook nog een stukje beleving bij. Onbetaalbaar


Of een stokerij in NL of B bezoeken met proeverij daarbij.
1 x
Afbeelding


Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten