Compass Box expressies

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
sjenkie22
Actief lid
Actief lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 Mar 2017, 21:04

Re: Compass Box expressies

Ongelezen berichtdoor sjenkie22 » 10 Jan 2021, 14:20

RolfvanderSteen schreef:
Toon schreef:Heeft iemand al de Magic cask en en de Rogies Banquet al mogen proeven?

Ben ik ook erg benieuwd naar...


Ondertussen de Roques Banquet mogen proeven. Goede whisky hoor maar geen topper in mijn ogen. Er zijn betere whiskies voor veel minder te vinden.

De magic cask heb ik nog niet geproefd maar ik ben zoekende naar een sampletje. Mocht iemand een adresje hebben dan houd ik me aanbevolen.
0 x

sjenkie22
Actief lid
Actief lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 Mar 2017, 21:04

Re: Compass Box expressies

Ongelezen berichtdoor sjenkie22 » 10 Jan 2021, 14:24

Kwam weer wat leuks tegen. Lijkt me weer een mooie blended malt in ieder geval.


Afbeelding
Afbeelding
Compass Box Menagerie
Compass Box Menagerie is an upcoming limited edition, bringing together some of the strange and beautiful creatures that live in the whisky world. At the core of this blended malt is 43% of Mortlach whisky from recharred barrels, topped up with more or less equal parts of Deanston, Compass Box’ Highland Malt blend and Glen Elgin malt, as well as a small dose of Laphroaig (5%).

It was created by John Glaser, it will be bottled in January 2021 with an expected outcome of 7741 bottles.


https://www.whiskynotes.be/2021/whisky-news/compass-box-menagerie-macallan-anecdotes-of-age-glenallachie-wine-finish/
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/173434
1 x

Gebruikersavatar
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2021
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 18:28
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: Compass Box expressies

Ongelezen berichtdoor Mermur » 10 Jan 2021, 18:50

sjenkie22 schreef:Kwam weer wat leuks tegen. Lijkt me weer een mooie blended malt in ieder geval.


Hier ben ik, gezien het hoge gehalte Mortlach, ook erg benieuwd naar.
0 x
Afbeelding

sjenkie22
Actief lid
Actief lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 Mar 2017, 21:04

Re: Compass Box expressies

Ongelezen berichtdoor sjenkie22 » 10 Jan 2021, 21:26

Mermur schreef:
sjenkie22 schreef:Kwam weer wat leuks tegen. Lijkt me weer een mooie blended malt in ieder geval.


Hier ben ik, gezien het hoge gehalte Mortlach, ook erg benieuwd naar.


Ik hoop dat het Mortlach profiel dominant blijft met accenten van de andere whiskies maar volgens mij is dat lastig te voorspellen in een blended malt. Ik heb ook nog nooit een blended malt mogen proefen met Mortlach als basis dus heb hier ook totaal geen ervaring mee
1 x

Gebruikersavatar
RolfvanderSteen
Senior
Senior
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 Jan 2017, 18:28

Re: Compass Box expressies

Ongelezen berichtdoor RolfvanderSteen » 11 Jan 2021, 21:32

sjenkie22 schreef:
RolfvanderSteen schreef:
Toon schreef:Heeft iemand al de Magic cask en en de Rogies Banquet al mogen proeven?

Ben ik ook erg benieuwd naar...


Ondertussen de Roques Banquet mogen proeven. Goede whisky hoor maar geen topper in mijn ogen. Er zijn betere whiskies voor veel minder te vinden.

De magic cask heb ik nog niet geproefd maar ik ben zoekende naar een sampletje. Mocht iemand een adresje hebben dan houd ik me aanbevolen.


Tijdje geleden dat ik dit schreef, alweer vergeten :domdom
Ik heb de Magic Cask en Rogues' Banquet tegenover elkaar in het glas gehad; beide prima whisky's. Persoonlijk vond ik de Magic Cask lekkerder, vanwege zoetige marmelade neus.

@sjenkie22, hier zijn samples van de Magic Cask te koop: https://www.whiskysite.nl/en/compass-bo ... ample.html
0 x
Afbeelding Afbeelding

noble
Senior
Senior
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 Mar 2015, 18:32

Re: Compass Box expressies

Ongelezen berichtdoor noble » 15 Apr 2021, 00:39

no name III.
nieuwe release.
Laatst gewijzigd door noble op 15 Apr 2021, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Whiskme
Actief lid
Actief lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 Sep 2019, 17:40

Re: Compass Box expressies

Ongelezen berichtdoor Whiskme » 15 Apr 2021, 10:08

noble schreef:no name III.


Kan dit ook in een zin gegoten worden? :gnif
1 x

bodevami
Senior
Senior
Berichten: 390
Lid geworden op: 28 Feb 2021, 22:49

Re: Compass Box expressies

Ongelezen berichtdoor bodevami » 17 Aug 2021, 14:15

Toon schreef:Heeft iemand al de Magic cask en en de Rogies Banquet al mogen proeven?


Binnenkort heb ik een proeverij van Compass Box bij Hotel Fidder, daarin zitten ze beide en nog 6 andere...dat moet een goede avond gaan worden :duimop :duimop
1 x

Gebruikersavatar
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 803
Lid geworden op: 21 Aug 2016, 16:00
Locatie: Omgeving Amersfoort

Re: Compass Box expressies

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 09 Mar 2022, 20:41

Heb recentelijk de Orchard House van Compass Box aangeschaft en geplopt. Nou die viel echt niet tegen. Prima voorjaar- / zomerdram. Deze verslaat in mijn optiek menige single malt instapper, die vind ik vaak saai en eendimentionaal. Ga me toch eens wat verder verdiepen in hun collectie.
Laatst gewijzigd door Erik1908 op 09 Mar 2022, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvesss88
Senior
Senior
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 Jan 2017, 22:16

Re: Compass Box expressies

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 09 Mar 2022, 20:48

Erik1908 schreef:Heb recentelijk de Orchard House van Compass Box aangeschaft en geplopt. Nou die viel echt niet tegen. Prima voorjaar- / zomerdram. Deze verslaat in mijn optiek menige single malt instapper, die vind ik vaak saai en eendimentionaal zijn. Ga me toch eens wat verder verdiepen in hun collectie.


Ik hoor veel goede verhalen en ben ook erg benieuwd. @sjenkie22 wanneer komt die sample? :bigsmile
0 x
Het begint met een W en de rest wisknie meer.....

Gebruikersavatar
RolfvanderSteen
Senior
Senior
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 Jan 2017, 18:28

Re: Compass Box expressies

Ongelezen berichtdoor RolfvanderSteen » 09 Mar 2022, 22:49

Erik1908 schreef:Heb recentelijk de Orchard House van Compass Box aangeschaft en geplopt. Nou die viel echt niet tegen. Prima voorjaar- / zomerdram. Deze verslaat in mijn optiek menige single malt instapper, die vind ik vaak saai en eendimentionaal. Ga me toch eens wat verder verdiepen in hun collectie.


Klinkt goed! Ik heb twee samples van de Orchard House staan, maar nog niet geproefd :o . Had al de verwachting dat het 'fris' profiel zou zijn. Nu nog meer zin om 'm binnenkort te proeven. Zou best eens een prima BFYB kunnen zijn.

Ben al tijdje fan van CB. Alhoewel de kwaliteit de laatste tijd wel wat terugloopt imho, zitten er nog steeds mooie whisky's tussen. M'n all time favorite is de Three Year Old Deluxe; heerlijke whisky, maar vooral ook vanwege het statement richting SWA.
1 x
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 803
Lid geworden op: 21 Aug 2016, 16:00
Locatie: Omgeving Amersfoort

Re: Compass Box expressies

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 10 Mar 2022, 07:49

Waarschijnlijk eens over jouw statement mbt kwaliteit. Kan dat nog niet onderbouwen. Heb pas enkele CB expressies op.

Ligt denk ik niet zozeer aan CB alswel aan de kwaliteit van wat ze blenden. Schotse whisky is gewoon niet meer van de kwaliteit van 20 jaar geleden. Mindere ingrediënten geeft een minder eindproduct qua kwaliteit.
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Compass Box expressies

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 02 Nov 2022, 20:21

Reichenbach @ TIP! In de aanbieding...

Naar aanleiding van het aanbieding topic:
Is deze zelfs in de aanbieding niet voor mij. Maar Compass Box is toch wel iets waar ik kennis mee zou willen maken. Wat is een (betaalbare) goede start?
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 893
Lid geworden op: 30 Apr 2016, 23:30

Re: Compass Box expressies

Ongelezen berichtdoor JvR » 02 Nov 2022, 20:47

Reichenbach schreef:https://www.hetwhiskyforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=866&p=266196#p266196

Naar aanleiding van het aanbieding topic:
Is deze zelfs in de aanbieding niet voor mij. Maar Compass Box is toch wel iets waar ik kennis mee zou willen maken. Wat is een (betaalbare) goede start?



Spice tree vond ik zelf wel prima aantal jaar terug!
1 x

Gebruikersavatar
RolfvanderSteen
Senior
Senior
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 Jan 2017, 18:28

Re: Compass Box expressies

Ongelezen berichtdoor RolfvanderSteen » 02 Nov 2022, 21:11

Reichenbach schreef:Wat is een (betaalbare) goede start?

Persoonlijk vind ik de Orchard House een prima instapper van Compass Box. Voor 4 tientjes heb je een fijne zomerwhisky, zeer 'quaffable'.

Ander profiel, meer voor winter seizoen, is The Peat Monster, te koop voor ±€42. Het is paar jaartjes geleden dat ik die had, maar vond die destijds ook leuke BFYB.
:Slainte
2 x
Afbeelding Afbeelding


Terug naar “Overige Schotse Whisky”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten