Best Blended for the Money

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
Gebruikersavatar
SebasDB
Senior
Senior
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 Feb 2019, 18:09
Locatie: Den Helder

Re: Best Blended for the Money

Ongelezen berichtdoor SebasDB » 17 Jan 2021, 10:14

Heb een keer een early 60's Vat69 gehad. Die was erg fragiel geworden, werd meer een soort limoncello drankje. Had na het inschenken ook waar meer zuurstof gehad dat kon die niet zo waarderen...
0 x

Gebruikersavatar
Raymond CS
Senior
Senior
Berichten: 421
Lid geworden op: 09 Jan 2021, 17:24
Locatie: Spijkenisse

Re: Best Blended for the Money

Ongelezen berichtdoor Raymond CS » 17 Jan 2021, 10:14

Gisteren toch maar eens in de kast gekeken en daar stond nog de Johnnie Walker Green Label in, heb er nog een glasje of 2 van probeert en ik moet zeggen het viel mij zeker niet tegen. Natuurlijk helpt het dat het een blended malt is van 15 jaar oud, maar grappig genoeg ging hij alle kanten op in het glas. Ik heb er geen line up van gemaakt, maar ik vraag mij af hoe deze whisky zich staande zou houden in een blind tasting.
Dit lijkt mij een prima aanvulling op de best blendeds for the money met een prijskaartje onder de €35.
0 x
Sta altijd open voor mooie aanbiedingen. Stuur gerust een pb.

Ardking
Senior
Senior
Berichten: 443
Lid geworden op: 06 Feb 2019, 13:35

Re: Best Blended for the Money

Ongelezen berichtdoor Ardking » 17 Jan 2021, 11:09

Raymond CS schreef:..... maar ik vraag mij af hoe deze whisky zich staande zou houden in een blind tasting..


Ik denk dat deze zeker niet slecht gewaardeerd zal worden als deze 1 van de eerste whiskies is in een line-up, nu al zovaak meegemaakt met goekopere blends :duimop
0 x
"Volo et Valeo"

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 Mar 2012, 17:01

Re: Best Blended for the Money

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 17 Jan 2021, 11:43

Raymond CS schreef:Gisteren toch maar eens in de kast gekeken en daar stond nog de Johnnie Walker Green Label in, heb er nog een glasje of 2 van probeert en ik moet zeggen het viel mij zeker niet tegen. Natuurlijk helpt het dat het een blended malt is van 15 jaar oud, maar grappig genoeg ging hij alle kanten op in het glas. Ik heb er geen line up van gemaakt, maar ik vraag mij af hoe deze whisky zich staande zou houden in een blind tasting.
Dit lijkt mij een prima aanvulling op de best blendeds for the money met een prijskaartje onder de €35.


Is alweer een tijdje geleden, HWF VBT-1 #4:
HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Thewowbar1986
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 704
Lid geworden op: 11 Dec 2020, 19:05

Re: Best Blended for the Money

Ongelezen berichtdoor Thewowbar1986 » 17 Jan 2021, 13:04

Cask1988 schreef:Staat hier nog een VAT69 gebotteld tussen de jaren 40-50. Maar als Band of Brothers fan zal die fles nog wel even dicht blijven denk ik :oops: Is namelijk exact zo’n fles als die Captain Nixon de hele serie door zuipt. Toen een flinke zoektocht naar gedaan en met heel veel geluk via een veiling voor een schijntje op de kop kunnen tikken :lekker


Haha die Nixon inderdaad, moest niets anders hebben, zowel whisky als serie van een hoog niveau denk ik dan... :Party
1 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Interesse in samples,stuur je email in pb voor de prijslijst
INSTAGRAM : Thewowbar_1986

Gebruikersavatar
Raymond CS
Senior
Senior
Berichten: 421
Lid geworden op: 09 Jan 2021, 17:24
Locatie: Spijkenisse

Re: Best Blended for the Money

Ongelezen berichtdoor Raymond CS » 17 Jan 2021, 14:17

andre8x8 schreef:
Raymond CS schreef:Gisteren toch maar eens in de kast gekeken en daar stond nog de Johnnie Walker Green Label in, heb er nog een glasje of 2 van probeert en ik moet zeggen het viel mij zeker niet tegen. Natuurlijk helpt het dat het een blended malt is van 15 jaar oud, maar grappig genoeg ging hij alle kanten op in het glas. Ik heb er geen line up van gemaakt, maar ik vraag mij af hoe deze whisky zich staande zou houden in een blind tasting.
Dit lijkt mij een prima aanvulling op de best blendeds for the money met een prijskaartje onder de €35.


Is alweer een tijdje geleden, HWF VBT-1 #4:
HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)


Dat is super grappig om eens terug te lezen, zo te zien viel hij redelijk goed in de smaak, bij de deelnemers.
0 x
Sta altijd open voor mooie aanbiedingen. Stuur gerust een pb.

Gebruikersavatar
Raymond CS
Senior
Senior
Berichten: 421
Lid geworden op: 09 Jan 2021, 17:24
Locatie: Spijkenisse

Re: Best Blended for the Money

Ongelezen berichtdoor Raymond CS » 17 Jan 2021, 14:31

Ardking schreef:
Raymond CS schreef:..... maar ik vraag mij af hoe deze whisky zich staande zou houden in een blind tasting..


Ik denk dat deze zeker niet slecht gewaardeerd zal worden als deze 1 van de eerste whiskies is in een line-up, nu al zovaak meegemaakt met goekopere blends :duimop


Ik verwacht deze het best aardig zou doen als de max prijs per fles €35 zou zijn.

Laatst een blind tasting gedaan waarbij een prima whisky ( Glenmorangie A Midwinter Night's Dram a €80) onderaan eindigde omdat het achteraf de instapper was van de tasting, De winnaar was overigens een Tobermory 23 years Single Malt a €325, tja met z'n prijsverschil mag dat natuurlijk ook best.
0 x
Sta altijd open voor mooie aanbiedingen. Stuur gerust een pb.

19dave91
Senior
Senior
Berichten: 168
Lid geworden op: 18 Sep 2015, 19:00

Re: Best Blended for the Money

Ongelezen berichtdoor 19dave91 » 28 Jan 2021, 14:15

Het ligt natuurlijk erg aan de prijs.

Zelf ben ik erg van van Nomad outland whisky en Three brothers 20yo single grain.
0 x
Afbeelding

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 506
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: Best Blended for the Money

Ongelezen berichtdoor Koning » 01 Feb 2021, 17:29

Schiet mij maar lek, maar ik vind de klassieke Johnny Walker Black Label een van de beste blends voor zijn prijs. Als ze in een pub (wat was dat ook alweer?) geen interessante malts hebben zit je daarmee veilig. Dit overigens in tegenstelling tot de Red Label, die is zelfs met ijs onaangenaam.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
DvdB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 583
Lid geworden op: 04 Nov 2016, 09:46
Locatie: Kattûk

Re: Best Blended for the Money

Ongelezen berichtdoor DvdB » 01 Feb 2021, 18:55

Zekers, die JW Black Label en geregeld voor 2 tientjes in de aktie.
En ook weinig mis met een recht-toe-recht-aan Jameson (vanaf as. woensdag voor € 13,99 bij de Hoogvliet :goedgedaan)
Wie is er niet groot mee geworden :Party

Dirk
0 x

Gebruikersavatar
Ruud W
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 545
Lid geworden op: 22 Aug 2012, 23:50

Re: Best Blended for the Money

Ongelezen berichtdoor Ruud W » 05 Feb 2021, 22:28

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... -ruby-cask

Van deze fles komt de bodem helaas alweer in het zicht.
En dat vind ik best jammer, dus dat maakt het voor mij een bfybblend.

Als liefhebber van port lageringen kan ik deze echt waarderen, en de andere sherry lagering maakt me echt nieuwsgierig.
1 x
Afbeelding

Hey, it's only whisky.

Gebruikersavatar
Thewowbar1986
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 704
Lid geworden op: 11 Dec 2020, 19:05

Re: Best Blended for the Money

Ongelezen berichtdoor Thewowbar1986 » 07 Mar 2021, 14:50

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 0-year-old

Iemand hier ervaringen mee? Deze heb ikzelf nog niet geproefd, maar een vatted malt met jongste leeftijd 20 jaar in een decanter die zowat ergens in de jaren 70 verkocht werd, dan zitten hier toch wel wat oldskool malts in en verwacht ik er ook wel wat van...heb onlangs een fles aangeschaft maar die is nog onderweg...iemand hier feedback over? Cheers :belgie-vlag
0 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Interesse in samples,stuur je email in pb voor de prijslijst
INSTAGRAM : Thewowbar_1986

Demas
Senior
Senior
Berichten: 318
Lid geworden op: 07 Okt 2018, 00:00

Re: Best Blended for the Money

Ongelezen berichtdoor Demas » 14 Mar 2021, 11:27

Geen feedback whatsoever maar wel benieuwd naar jouw ervaringen :hoera

Eventueel interessant ook om te versampelen denk ik dan ;)
0 x

Smiths55
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 Mei 2020, 20:27

Re: Best Blended for the Money

Ongelezen berichtdoor Smiths55 » 28 Mar 2021, 19:17

5 tips voor steenfgoede blends en Schots :

Pure Scot vigrin oak Bladnoch Distillery Masters of Malt- 39.35 euro
Glenamond Vintage Malt & Co Masters of Malt 30.73 euro
Adelphi Adelphi Distillery 27.28 Masters of Malt 27.28 euro
MacNamara Gaelic Whisky Company 28.55 euro
White Horse White Horse Distillery 29.70 euro 1 Liter Den Hoorn Lier

Alle vijf zijn betaalbaar en goede blends, den Hoorn Lier is een paradijs voor Whiksy's en de beste Whisky shop in de provincie Antwerpen.

ABSOLUT AANRADER !!!!
0 x

Whiskme
Actief lid
Actief lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 Sep 2019, 17:40

Re: Best Blended for the Money

Ongelezen berichtdoor Whiskme » 28 Mar 2021, 21:21

Smiths55 schreef:5 tips voor steenfgoede blends en Schots :

Pure Scot vigrin oak Bladnoch Distillery Masters of Malt- 39.35 euro
Glenamond Vintage Malt & Co Masters of Malt 30.73 euro
Adelphi Adelphi Distillery 27.28 Masters of Malt 27.28 euro
MacNamara Gaelic Whisky Company 28.55 euro
White Horse White Horse Distillery 29.70 euro 1 Liter Den Hoorn Lier

Alle vijf zijn betaalbaar en goede blends, den Hoorn Lier is een paradijs voor Whiksy's en de beste Whisky shop in de provincie Antwerpen.

ABSOLUT AANRADER !!!!


Hoewel Den Hoorn een mooi gamma heeft, zou ik het nog niet meteen de beste whiskywinkel van de provincie Antwerpen noemen. Zo is het aanbieden van nieuwe releases aan flipprijzen hen niet vreemd (e.g. Kilkerran 16 voor 114 euro). Dat lijkt me nu toch niet bepaald gepast voor de beste whiskywinkel van een provincie. Maar fair is fair, je zal er zeker een flesje naar je zin vinden, de meesten voor een correcte prijs.
0 x


Terug naar “Overige Schotse Whisky”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten