06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022

Moderator: Cask1988

Wat was jouw favoriet van de avond?

Bladnoch 20yo old 46%
2
7%
Glenturret 1986 30yo 48.5%
4
13%
Stronachie 1976 31yo 52.6%
18
60%
Glendronach 1995 19yo 55.1%
3
10%
Glenburgie 1995 21yo 57.9%
0
Geen stemmen
Ardbeg 2003 12yo 57.8%
2
7%
Longrow 18 2021 46%
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 19 Feb 2022, 22:45

Editie 6 zit er weer op! Dus stemmen maar weer! :bigsmile
2 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3203
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: 06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022

Ongelezen berichtdoor defeatless » 19 Feb 2022, 23:54

Wat een dijk van een line-up heren!
Grote dank naar de inbrengers. Ik heb prima genoten en het niveau is toch elke keer weer verbazingwekkend hoog en lijkt steeds hoger te liggen.

Op naar de volgende!
2 x

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5372
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: 06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022

Ongelezen berichtdoor henri » 20 Feb 2022, 01:32

35 winnaars :hoedaf
5 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 540
Lid geworden op: 03 Feb 2017, 23:28
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: 06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 20 Feb 2022, 10:00

Het was weer een gezellige avond met een fantastische line-up!
Bedankt weer allemaal, laat editie 7 maar komen :Slainte
2 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

bodevami
Senior
Senior
Berichten: 389
Lid geworden op: 28 Feb 2021, 22:49

Re: 06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022

Ongelezen berichtdoor bodevami » 20 Feb 2022, 10:30

Hele leuke eerste ervaring met HWFT gehad, ik ga zeker nog eens meedoen :duimop
Ben nu al benieuwd naar editie 7 :nat
2 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: 06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 20 Feb 2022, 10:43

Wat een topavond was het weer! Een hoop gelachen en interessante gesprekken. En dan de whisky… Er waren wederom geen slechte whisky’s te bekennen. Van elke dram echt genoten! Iedereen bedankt voor deelname en/of inbrengen! :respect

Bladnoch: Wat een lekkere, ouderwetse Lowlander die niet heel typisch was voor een Bladnoch en daarom ook niet werd herkend, maar wat een pracht sappie! Ik houd van dat fruitige en grassige in een ietswat stoffig jasje. Njammie
Glenturret: een langzame opstarter maar met de minuut werd ie mooier en mooier. Een exotische explosie in een onwijs rijp jasje. De ontwikkeling bleef maar doorgaan. Prachtig!
Stronachie: My goodness! Good old times :D Wat een volle, complexe dram die echt de hele mond en neus prikkelt. Fantastisch spul!!
Glendronach: een heerlijke sherry bom met diepte en gelaagdheid. Een perfect voorbeeld van hoe een goede Dronach hoort te smaken! Het mooie persoonlijke verhaal erbij maakte het af!
Glenburgie: het had maar zo een Kavalan of Amrut kunnen zijn! Wat een fijne, a-typische dram die overliep van Aziatische invloeden.
Ardbeg: een IB-Ardbeg, ik had niet verwacht zoiets nog eens te gaan drinken. En wat een verdienstelijke dram was het! Alcohol perfect geïntegreerd, zoeter dan een gemiddelde Ardbeg maar enorm smaakvol! Een typisch voorbeeld van een dram die z’n leeftijd vooruit is.
Longrow: een keigoede expressie en een mooie afsluiter! Niet de eerste Longrow 18 die ik had maar wel de beste batch zoals ik het me kan herinneren!

En dan moet ik nu nog kiezen :shock: Ik heb voor de Bladnoch gekozen. Simpelweg omdat ik deze eveneens enorm fijn vond en op z’n minst een stem verdiend, ondanks dat hij misschien minder opviel tussen de andere drams. Niemand herkende hem, wat zorgde voor een verassing en het liet een andere kant zien van Bladnoch die we minder goed kenden maar wel als erg fijn werd bestempeld!
Maar…. Bottom line: wat mij betreft gewoon 7 drams op een gedeelde 1e plek :bigsmile
10 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 755
Lid geworden op: 25 Feb 2017, 14:45
Locatie: Elburg

Re: 06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 20 Feb 2022, 11:05

Ja lekker dan, kies je favoriet… niet te doen.

Gewoon weer allemaal heel mooi en verrassend. Hele gezellige avond. Bedankt allemaal en op naar de volgende.

Als ik dan toch MOET kiezen dan zou dat voor mij de Ardbeg zijn.
2 x

Gebruikersavatar
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2021
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 18:28
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: 06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022

Ongelezen berichtdoor Mermur » 20 Feb 2022, 11:09

Weer een heel gezellige avond met erg mooie whisky's. Ik heb genoten van hoezeer jullie van de Stronachie genoten. Zo veel plezier had ik in mijn eentje niet aan deze fles kunnen beleven.
10 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1627
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: 06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 20 Feb 2022, 11:11

En nog maar eens een top avond. Gisteren direct na het online zetten van deze poll op de Turret gestemd, maar het restje van de Stronachie dat ik nog in het glas had zitten deed me daarna toch twijfelen of ik wel de goede heb gekozen.

Verder weer allemaal geweldige drams.

1. Fijn begin met de Bladnoch, prachtig neusje ietwat stoffig en bitterig in smaak en finish, maar erg leuk om geproefd te hebben.

2. Die Turret vond ik dus echt fantastisch dat overrijpe dikke, gestoofde en tropische fruit. :smullen
(en die staat hier ook nog eens in de kast :hoera ).

3. Dan de Stonachie. Initieel een neus die ik niet goed kon pinpointen (ik dacht helemaal in het begin zelfs even aan Littlemill), maar duidelijk de dram die het meest ontwikkelde in het glas. Zelfs na meer dan 2 uur (wel afgedekt) kreeg ik me hier toch nog een partij zoet fruit uit, dikke wow!

4. Vervolgens de vrij hartige en vlezige Dronach, niet echt fruitig, maar toch echt complex. Fascinerende drams vind ik dat. Hoewel niet persé mijn stijl whisky beviel deze erg goed.

5. Nog een mooie verrassing: een Burgie op dikke sherry die wellicht nog minder fruitig was dan de Dronach en die voor mij extreem notig was. En een vleugje afgestoken lucifers in de neus (wat ik toch echt een zwaveltoontje vind). ;)
Op de tong wat scherp (chili pepertje), maar toch erg prettig. Finish ook vrij scherp en wat droog wegtrekkend. Nu heb ik ook hier nog een fles van staan, waarbij ik (vanwege alle laag scorende WB-zwavelreviews) wel eens getwijfeld heb of ik die niet weg moest doen. Gelukkig niet gedaan en zolang de vloer hier niet helemaal vol staat heb ik geen ruimtegebrek.

6. Ja erg rokerig, vrij clean profiel, duidelijk citrus en veel houtskool in de finish. Hele prima dram, dus: 10-12 jaar Caol Ila, 10+ jaar Kilchoman, PC'tje op bourbon? Nee, een 12 jarig independent Ardbegje. Daar denk ik dus niet eens meer aan bij een tasting line up.
Frappant (of triest eigenlijk) dat Ardbeg vanwege de onzinnige prijzen van independents en hun eigen gehypte annual releases bij mij een soort blinde vlek is geworden, zelfde als Macallan eigenlijk. Goh, wat een toeval... Dat krijg je ervan als je kraaltjesverkopers met whisky aan de haal laat gaan, ik vrees voor Glenturret...

7. Een zeldzaamheid: Henri die een OB inbrengt :shock: :gnif
Leuke discussie of deze Longrow 18 niet op plek 6 in de line-up had moeten staan. Eerlijk gezegd had ie van mij zelfs al op 4 gemogen. Hoewel nog steeds een hele mooie dram, vond ik 'm nu wat weinig expressief (ik kan me een fles uit 2014 herinneren die ik echt geweldig vond). Geen idee of dat nu aan de positionering in de line up lag of aan de dram zelf.

Gelukkig heb ik van bijna alle drams (op de Bladnoch na) nog een bodempje bewaard, zodat ik ze nog even rustig met voorkennis kan proeven.
5 x

Gebruikersavatar
Raymond CS
Senior
Senior
Berichten: 421
Lid geworden op: 09 Jan 2021, 17:24
Locatie: Spijkenisse

Re: 06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022

Ongelezen berichtdoor Raymond CS » 20 Feb 2022, 11:16

Top avond gehad, geen verliezers, alleen maar winnaars.

:respect :respect :respect
1 x
Sta altijd open voor mooie aanbiedingen. Stuur gerust een pb.

Hubert
Senior
Senior
Berichten: 264
Lid geworden op: 23 Mei 2020, 15:58
Locatie: Den Haag

Re: 06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022

Ongelezen berichtdoor Hubert » 20 Feb 2022, 12:11

Wat een fantastische drams hebben we gehad.
Echt super genoten en weer veel geleerd.
Uiteindelijk gekozen voor de stronachie ( had zelfs de naam nog nooit gehoord ) als “winnaar” maar had voor mij niet zo goed de glenturret of de longrow kunnen zijn.
Alle inbrengers dank voor de mooie drams en natuurlijk Arthur en Alex voor de organisatie. :hoedaf :respect

Laat numero 7 maar komen !!!!!! :nat
1 x

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 503
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: 06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022

Ongelezen berichtdoor Koning » 20 Feb 2022, 13:17

Heerlijke avond gister, in meerdere opzichten! De line-up was van heerlijk, en ook het ongedwongen ouwehoeren over whisky met andere fanaten vind ik heerlijk.

De toppers van gisteravond waren voor mij de Glendronach, de Glenturret en de Benrinnes. Ben nog steeds benieuwd waarom Dewar Rattray een deel (niet alle) van hun Benrinnes als Stronachie bottelt, geen enkele andere bottelaar doet dit. Weet iemand hier meer van?

Ook de rokertjes (Ardbeg en Longrow) konden me goed bekoren, en de Bladnoch en Glenburgie waren zeker ook fijn om te proeven!
Heb zojuist mijn uitgebreide tasting notes op WB geplaatst.
Altijd leuk om die optocht aan smaaknotities en ratings van ons te zien na een forum tasting :nl-vlag :belgie-vlag
0 x
Afbeelding

edwin5
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 536
Lid geworden op: 22 Jan 2015, 14:47

Re: 06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022

Ongelezen berichtdoor edwin5 » 20 Feb 2022, 13:22

Ik had de vorige editie gemist maar was er dit keer weer bij. Heb enorm genoten, lekker de tijd genomen na de tasting.

Ik heb voor de stonachie gekozen als topper, ook al vond ik de dram op het begin zeker niet tot de beste behoren.

Leuke inzendingen, ik raad het iedereen aan!
0 x

Gebruikersavatar
gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1729
Lid geworden op: 06 Sep 2014, 21:32

Re: 06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 20 Feb 2022, 13:40

Het was ook voor mij een eerste editie en super leuk om mee te doen. Ik zat helaas op een wat ongelukkige locatie maar heb van zowel de drams als jullie commentaar genoten. Ik doe graag weer mee met een volgende editie en breng dan ook weer graag iets verrassends in. :duimop
2 x

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 Mar 2012, 17:01

Re: 06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 20 Feb 2022, 14:12

Wat een genot om in goed gezelschap deze pareltjes te mogen nuttigen :nat
De winnaar van de avond was voor mij de Stronachie 1976. Man-o-man wat een smaakexplosie !!

Organisatie en inbrengers van de flessen bedankt :duimop
0 x
Afbeelding


Terug naar “HWF Thuisfestival SubForum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast