Glen Peat Class 18yo - Malts of Scotland - 50%

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.

Welk aantal punten geef je deze Whisky ?

Minder dan 56
0
Geen stemmen
56-60
0
Geen stemmen
61-65
0
Geen stemmen
66-70
0
Geen stemmen
71-75
0
Geen stemmen
76-80
1
25%
81-85
1
25%
86-90
1
25%
91-95
1
25%
96-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 4

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Glen Peat Class 18yo - Malts of Scotland - 50%

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Okt 2010, 20:36

Zie ook de site van Malts of Scotland

Glen Peat Class 18yo - Malts of Scotland - 50%
Het gaat hier om een blended malt, bestaande uit 3 malts van Islay; 2 uit het zuiden, 1 van het mainland. In een eerder bericht van Bram lees ik dat het om 5% Bowmore, 30% Laphroaig en 65% Ardbeg zou gaan. Tezamen hebben ze 18 jaar gerijpt (1992 ~ 2010) in een ex-sherry vat. Daarna Cask Strength gebotteld op 50%.

Glas: Libbey tasting glass
Kleur: Vol goud
Neus: Leer, planten, licht medicinaal / jodium, zilt, iets verbrand hout
Smaak: Chocolade (puur) en dan... koffie!!! Wooow... overduidelijk en heerlijk!!! Iets jodium
Afdronk: Zilt, leer, peat, medicinaal, olie / diesel, iets peper en weer die koffie. Asfalt / teer blijft lang hangen.
Opmerking: Waauw... zeker die koffie in de smaak! Heerlijk; hoe krijgen ze het voor elkaar :lekker Voeg niet teveel water toe; heeft 'ie niet nodig!

De Laphroaig is duidelijk herkenbaar (teer). Misschien is deze iets te overheersend (wanneer je er niet van houdt), maar al-met-al is dit een erg mooie blend van malts!
:schotland
Laatst gewijzigd door JayDie op 17 Okt 2010, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2550
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 17:21
Locatie: Rotterdram

Re: Glen Peat Class 18yo - Malts of Scotland - 50%

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 16 Okt 2010, 20:56

JayDie schreef:....De Laphroaig is duidelijk herkenbaar (teer). Misschien is deze iets te overheersend (wanneer je er niet van houdt), maar al-met-al is dit een erg mooie blend van malts!
:schotland


Ik heb deze, middels 'n sample, onlangs geproefd en vond 'm lekker; ik vond 'm met 'n paar druppels water lekkerder, dan zonder water, want toen vond ik, dat 'ie teveel naar jodium smaakte. De koffie-smaak in deze whisky is heel erg lekker :duimop Wellicht 'n goeie kandidaat? Heb 'm al bij verschijnen willen kopen, maar toch voor z'n broetje gekozen: de Glen first class 2000(die ik erg lekker vind - is al weer bijna op :( ). 84 pnt.
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: Glen Peat Class 18yo - Malts of Scotland - 50%

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 16 Okt 2010, 23:46

Blij dat je er van genoten hebt John! :duimop
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
Erik Elixir
Senior
Senior
Berichten: 416
Lid geworden op: 23 Mei 2011, 21:31
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

Re: Glen Peat Class 18yo - Malts of Scotland - 50%

Ongelezen berichtdoor Erik Elixir » 24 Mei 2011, 22:55

Wij hebben deze whiksy afgelopen zaterdag op de proeverij gehad. Geweldige whisky... de winnaar van de avond. En dat terwijl hij o.a. tussen b.v. Kilchoman, Port Askaig 17 yrs en Ardbeg Supernova 2009 stond. Zijn al 6 flessen besteld door de club ;)

Hoe goed is de Glen First Class?

Op de site van van Zuylen staat; 'Na jarenlange zoektocht om de beste en zeldzaamste fusten te selecteren en te kopen, werd in 2009 besloten om de eerste release van de eerste reeks van 11 speciale Single Cask Scotch whisky onder de naam van Malts of Scotland te bottelen.'

We hebben tot nu toe alleen nog maar de Glen First Class en de Glen Peat Class gehad?
Dat maakt me benieuwd naar de rest...
0 x


Terug naar “Overige Schotse Whisky”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten