Een volgende tasting.

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
maltje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 743
Lid geworden op: 17 Nov 2012, 14:48

Een volgende tasting.

Ongelezen berichtdoor maltje » 05 Apr 2014, 14:48

De volgende tasting van ons clubje is bij mij thuis te doen en ik heb de volgende in gedachten.
Benriach 13 year old Maderensis madeira finish,die moet er zeker bij want dat is onze herkansen.
Dan de Nikka coffee malt,omdat ik daar zot van ben,en dat zeker wil laten proeven.
Dan als "grap" een rum:New grove Mauritius.KAntelt sterk naar een Malt vind ik.
En dan ben ik nog op zoek naar 1,wat raden jullie aan.En wat is de beste volgorde?
Ook opzoek naar een "gewone " whisky als instapper,om de smaak wat te roderen zeg maar,iemand een idee?

mvg
0 x

Gebruikersavatar
OpiumX
Senior
Senior
Berichten: 482
Lid geworden op: 11 Feb 2013, 08:15
Locatie: Dordrecht

Re: Een volgende tasting.

Ongelezen berichtdoor OpiumX » 05 Apr 2014, 15:33

Je zou een Signatory Cameronbridge (grainwhisky) en een malt blend erbij kunnen doen. Dan heb je niet alleen malt smaken en een leuke instapper.

Veel plezier met de tasting!

Frank
0 x

maltje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 743
Lid geworden op: 17 Nov 2012, 14:48

Re: Een volgende tasting.

Ongelezen berichtdoor maltje » 05 Apr 2014, 15:38

Bedankt voor je reactie,maar "normaal" gezien doen we enkel single malts(jaja ik overtreed de regel)

mvg
0 x

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Een volgende tasting.

Ongelezen berichtdoor Matti » 05 Apr 2014, 18:44

Je hebt iets rokerigs (de madeirensis), je hebt iets redelijks vol en zwaars (de Coffey malt), je hebt nog iets redelijk zoets (de rum, neem ik aan), dus dan zou ik voor iets fris floraals of vegetaals gaan als tegenhang. Een lowlander misschien? (Littlemill, Auchentoshan), een Bruichladdich? Ook de jongere Balblairs en An Cnocs komen bij mij op als goede kandidaten.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

maltje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 743
Lid geworden op: 17 Nov 2012, 14:48

Re: Een volgende tasting.

Ongelezen berichtdoor maltje » 12 Apr 2014, 09:22

Matti schreef:Je hebt iets rokerigs (de madeirensis), je hebt iets redelijks vol en zwaars (de Coffey malt), je hebt nog iets redelijk zoets (de rum, neem ik aan), dus dan zou ik voor iets fris floraals of vegetaals gaan als tegenhang. Een lowlander misschien? (Littlemill, Auchentoshan), een Bruichladdich? Ook de jongere Balblairs en An Cnocs komen bij mij op als goede kandidaten.


Straks ff Tasttoe binnen wippen.
Ik laat weten wat het geworden is.
Bedankt voor de inbreng.

mvg
0 x


Terug naar “Overige Schotse Whisky”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast