Hankey Bannister, 40% Blended Scotch

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.

Welk aantal punten geef je deze Whisky ?

Minder dan 56
1
50%
56-60
0
Geen stemmen
61-65
1
50%
66-70
0
Geen stemmen
71-75
0
Geen stemmen
76-80
0
Geen stemmen
81-85
0
Geen stemmen
86-90
0
Geen stemmen
91-95
0
Geen stemmen
96-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 2

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Hankey Bannister, 40% Blended Scotch

Ongelezen berichtdoor JayDie » 14 Aug 2009, 11:44

Eigenlijk laat ik nooit een whisky staan. Ze zijn nooit dermate 'slecht' dat ik ze niet hoef. Maar bij deze was dat een ander verhaal. Hoewel Jim Murray deze nog een goed cijfer geeft (84,5), geldt dat voor mij niet! Ik heb hem geproefd als miniatuur van 5cl in een glazen flesje. Voor zover ik me herinneren kan was de sluiting nog in tact, dus waar het aan gelegen heeft dat ik deze absoluut niets vond? Heb nog een half flesje staan: later nog eens tasten. Misschien had ik m'n dag niet...

Proefnotities voor nu:
Kleur: licht goud
Nose: Zacht, licht zoet, ver weg karamel, granen, spiritus
Taste: Stevig, alcohol, niet lekker

Tsja... how low can you go... ik heb hem toen maar 45 gegeven en zelfs een slok door de gootsteen gespoeld...

Misschien dat m'n 2e dram beter smaakt; dat laat ik dan nog weten!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Hankey Bannister, 40% Blended Scotch

Ongelezen berichtdoor JayDie » 28 Feb 2010, 15:17

Zojuist het halve flesje wat ik heb laten staan in een proefglaasje gedaan en opnieuw beoordeelt.

Vorige keer schreef ik in de neus spiritus te vinden, wat ik kan aanvullen met "velpon" (je weet wel, die lijm). Naar mijn idee duiden deze geuren op een jonge, alcoholische whisky. Nog niet rijp genoeg.

Over de smaak schreef ik de vorige keer niet veel; ik proef moutige tonen, zoet met een bitter randje naarmate de afdronk duurt

Wat wel 'grappig' is, is dat er een middellange afdronk is waarin je vanille vla / crème brûlée proeft. Niet gewoon 'vanille' zoals je dat in een bourbon kan vinden, maar echt vanille vla, met dat romige.

Al-met-al heb ik hem wat opgewaardeerd, maar hij blijft onder de 56, dus de stem hoef ik niet aan te passen.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!


Terug naar “Overige Schotse Whisky”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast