Verzenden naar het buitenland

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2480
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 09 Jan 2021, 14:59

Typisch...DHL heeft afgelopen jaar zodanig met een goed verpakt pakket van mij gesmeten dat er een fles gebroken was.
Toen ik dit bij hen wilde verhalen was de reactie dat zij alcohol onder verdovende middelen scharen, en dus had ik het niet met hen mogen verzenden.....
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3203
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor defeatless » 10 Jan 2021, 00:58

Fat Bastard! schreef:Typisch...DHL heeft afgelopen jaar zodanig met een goed verpakt pakket van mij gesmeten dat er een fles gebroken was.
Toen ik dit bij hen wilde verhalen was de reactie dat zij alcohol onder verdovende middelen scharen, en dus had ik het niet met hen mogen verzenden.....


Technisch gezien klopt dat ook natuurlijk.
Maar ik heb destijds (ze hadden met een tank over een pakket naar BE gereden oid) wel de boel vergoed gekregen plus een extra pakket gratis verzenden.
0 x

Daan26
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 Dec 2023, 18:54

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor Daan26 » 04 Dec 2023, 19:04

Even een update. Ik registreer hier omdat ik hier de beste info kon vinden over ervaringen met het versturen van alcohol naar het buitenland. Helaas is mijn ervaring minder goed.

Zojuist heb ik te lezen gekregen dat mijn pakket met 38% oude jenever een verboden artikel bevat en dus teruggestuurd wordt. Gaat om een zending met PostNL naar Japan, netjes aangegeven dat er jenever in zat. Of ik heb bijzonder veel pech, of de regels zijn strenger geworden, of Japan is strenger.

Heel vervelend, denk dat ik dit niet nog eens probeer :/
0 x

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 Jun 2010, 13:45

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 04 Dec 2023, 23:18

Daan26 schreef:Zojuist heb ik te lezen gekregen dat mijn pakket met 38% oude jenever een verboden artikel bevat en dus teruggestuurd wordt. Gaat om een zending met PostNL naar Japan, netjes aangegeven dat er jenever in zat. Of ik heb bijzonder veel pech, of de regels zijn strenger geworden, of Japan is strenger.


Mijn ervaring is dat je prima binnen de EU met PostNl kan verzenden maar dat naar buiten de EU het door een scanner gaat en niet verzonden wordt. Volgens mij is officieel alcohol verzenden verboden.
(Nu zul je toch echt hoogstpersoonlijk de jenever in Japan moeten gaan bezorgen;-))
1 x
Afbeelding

green-hornet
Senior
Senior
Berichten: 136
Lid geworden op: 12 Nov 2020, 16:52

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor green-hornet » 16 Dec 2023, 15:31

Vandaag ook een fles whisky retour gekregen.
Op weg naar Griekenland via PostNL,al vaker met hun verzonden,nu de fles terug.
Rejected at X-ray,alcohol.

Denk dat ik DPD ga proberen.
0 x

Gebruikersavatar
Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 623
Lid geworden op: 02 Jan 2018, 12:51
Locatie: Gent

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor Casketje » 16 Dec 2023, 17:32

Ik blijf me verbazen over de hoeveelheid leden op dit "liefhebbersforum" die flessen naar God-weet-waar-allemaal proberen te versturen. :P
3 x

green-hornet
Senior
Senior
Berichten: 136
Lid geworden op: 12 Nov 2020, 16:52

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor green-hornet » 16 Dec 2023, 19:59

Casketje schreef:Ik blijf me verbazen over de hoeveelheid leden op dit "liefhebbersforum" die flessen naar God-weet-waar-allemaal proberen te versturen. :P


Andere whiskyliefhebbers laten genieten van mooie flessen whisky waar ze niet aan kunnen komen :hoedaf
0 x

bauldromp
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 Mar 2024, 21:28

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor bauldromp » 04 Mar 2024, 21:39

Beste whisky liefhebbers en verzendexperts,

Iemand van jullie ervaring met het verzenden van whisky naar Singapore (of een vergelijkbaar land) met DHL?

Op de site van DHL staat alcohol idd op de lijst met verboden items maar als ik DHL opbel dan zou whisky naar Singapore verzenden geen enkel probleem moeten zijn?

Daarnaast de vraag wat als de flessen kapot gaan? Gaat de verzekering dan idd zeggen dat alchohol verzenden verboden is en dat je kunt fluiten naar je centen?

Vul je bij waarde het aankoopbedrag in, of het bedrag dat de koper voor de flessen heeft betaald?

Verder nog tips en tricks waar ik op moet letten?

Alvast bedankt!
0 x

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5372
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor henri » 04 Mar 2024, 21:53

bauldromp schreef:Verder nog tips en tricks waar ik op moet letten?


Even voorstellen, dat vinden we leuk !
6 x
Afbeelding


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten